Jag måste skrattar

Jag måste verkligen skrattar åt mig själv och min förvirring eller begynnande demens eller vad det nu är. Jag har bytt blodtrycksmedicin, började med att försöka gå ner från 3 olika tabletter till två och höja dosen på den ena men se det funkade inte. Jag fick en ny blodtryckssänkande och hämtade ut dom. Hade redan fyllt på en dosett för 20 dagar, å ja skratta bara men det är ålderstillägget med dosett och läsglasögon. nå till saken, glömde väl eller ides inte dosera ner dom nya pillren utan tänkte väl att jag tar dom dag för dag. 
Det gick väl dryga två veckor och jag var till min läkare för att få kortinson sprutor och passade på att fråga om den nya medicinen kunde ge huvudvärk som biverkning. Jo, det kunde den till att börja med. Det har bankat och donat i huvudet så det har varit rent av jobbigt. Huvudvärk i princip varenda dag.  Men det skulle ju vara övergående.
 
Så kom jag då till slutet på dosetten och det var dags att fylla på, det hade ju då gått 20 dagar, börja plocka i mina piller och sist mina nya små rosa piller. Vaaaa, dom här jag inte sett eller tagit. Hjälp, jag har ju helt glömt bort att jag inte tagit dom , än mindre fyllt dosetten. Jag bara suckade högt och inser att min skalle funkar bara inte. Inte undra på att jag haft huvudvärk. Har ju gått med högt blodtryck i veckor. Nu har jag då tagit ALLA min piller och huvudvärken är som bortblåst. 
 
Så kan de gå när inte haspen är på!
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0