Lördag

Sitter här i lugn och ro och intar frukost och morgonkaffet. Världen är helt vit igen, de har nog kommit över en dm snö som täcker all slask. Dock lär det inte ligga kvar så länge för har meterologerna rätt så blir det plus grader igen.
 
Min vecka har susat förbi i rasande fart. Fick kolla flera gånger i min almanacka för att se om jag verkligen var på rätt dag. Fullt fart på jobbet kan ju vara en anledning. Dagarna går snabbt när man har fullt upp och trivs. Dock blir det inte så många knop här hemma, skall erkänna att jag är ganska mör när jag kommer hem efter en dag på jobbet.
 
Jag har inte heller träffat mina barnbarn på ett tag, där roar dom sig med att ha magsjuka så jag avstår. Får jag det, så får jag, men jag behöver inte hämta baciller frivilligt. Dottern verkar ha klarat sig, hon stog på alla fyra och knäskurade golvet när jag ringde för att kolla läget. En ny generation har tagit över det där med vårstädning....vilken tur för då slipper jag.
 
Idag blir en lugn dag hos Lampas, lite småpyssel och ut med vovvarna. Tyvärr har jag en fön trasig så det blir inge badande av mina egna vovvar idag. Men det hinns med, jag gör det sen...:)
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0