Jag gör det sen

Jag har under alla år utvecklat en enorm förmåga att ta saker med ro och upphöjt till nya nivåer, jag gör sen! Förr i tiden, när jag var ung och vacker då extisterade inte sånt, speciellt inte med hemmet. Då var det städ,tvätt, storstäd, handling, matlagning, bakning, fixa och dona ett måste. Blommar hade jag hela huset fullt i varje vrå. Fem barn att se efter och fixa åt. Går inte in på dettaljer men ni som har barn vet ju hur det kan vara. Jag minns en gång då jag skulle plantera om alla blommor en vår, bar alla till garaget och det visade sig att jag hade 78 krukväxter, men omplanterade blev dom. Ordning och reda skulle det vara. 
 
För 18 år sedan började sakta ner, gjorde mig av med blommor eftersom för det var ju bara jobbigt. Införskaffade med och mer plast och tygblommor. Enkelt å bekvämt. Nåväl i sommras fick jag en ingivelse att jag skulle köpa lite levande växter, typ köp tre för 100 spänn. Sagt ooch gjort, blommor blev det. Dom har då stått i sina krukor som jag köpte dom i sedan dess. Skriiikit vaaaatten, vaaaatten varje gång jag gått förbi. Okej då ni går väl en skvätt då om ni nu tjatar, sisådär varannan månad. Hur dessa blommor ens överlevt å vill fortsätta leva går över mitt förstånd. Så idag, kan ni tänka er så kom det bara över mig, har dom nu överlevt så här länge så måste dom få ett drägligare liv hos mig. Svich sa det å på fem minuter  var dom omplanterade och nya krukor, vattnade och placerade lite så där strategiskt snyggt i vardagsrummet. 
 
Pratade högt för mig själv och undrade hur i hela världen jag blivit så lat och skjuter upp minta lilla enkla sak hur länge som helst? Det enda jag kom fram till är att jag kanske blivit vuxen på riktigt, slutat skapa och förvalta måsten som inte är måsten. Jag menar, visst går det lika bra med tygblommor?!?!?
 
Bilden nedan tycker jag andas livskvalité!!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0