spring i benen

valde och skriva några rader här på bloggen fast jag bara kan skriva med små bokstäver. satt häromdan med ett glas vatten på skrivbordet och vispade den över tangentbordet på min bärbara dator, givetvis. en del tecken är också borta, tror att det är bara punkt och komma som funkar, typiskt. hade i och för sig tänkt köpa en ny dator så nu blir det nog fortare än jag tänkt.
 
ikväll har jag varit och låtit vovvarna springa lite, å som dom kuta. det finns många fina ytor att springa på här runt porsön. den enda vi mötte var en karl med en chihuahua som var livrädd för andra hundar. tur jag har något så när lydiga pudlisar så det gick lugnt till.
 
när jag kom hem så möter vi en gammal dam med en ännu gamlare pudel, höll jag på att säga...den var 15 år och helt blind, går starr och i princip döv. men hur pigg och glad som helst. sune som pudeln hette läxade upp min ture ordentligt med ålderns rätt. jag sa att ture behövde nog det men tanten svarade att ålder ger ingen rätt att bete sig illa...vilken klok tant...
 
nu ligger i alla fall alla tre och sover som små grisar, nöjda med kvällen...å jag, jag skall strax kypa i säng för i  mprgon, pingstafton blir det grillfest på forksarvägen...
 
 
full fart




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0