Vardag

Nu när ordningen är återställd efter semestern så infinner sig den "grå" vardagen igen. Veckorna rusar förbi och allt är precis som vanligt
 
Jobbdagen idag gick fort, försov mig på morgonen och nästan direkt iväg på ett möte. Precis när mötet är  slut ringer dottern och är helt förtvivlad. Hon och barnen är fruktansvärt förkylda och ville att mommo skulle komma med något drickbart. När ingen annan kunde så var förståss mommo tvungen och rycka in. Lite dricka, soppor, yougurt  och en påse Gott och Blandat. Det måste man ha när man är sjuk.
 
Åkte hem efter en stund och hann precis slå ner ändan på stolen. Skulle bara vila en liten stund för att sedan ta en promenad med vovvarna. Men si det blev inget, för plötsligt fick jag oväntat besök!! Tur jag hade Gevalia hemma!! :))
 
När det var middagsdags upptäcker jag att det finns nog inte så mycket att laga middag av. Rödspätta hade jag tänkt å det fanns men allt annat var slut. Iväg på ICA och inhandla det jag kunde minnas utan fusklapp och hem för att snurra ihop något. 
 
Middagen avklarad efter vid halv åttatiden. Mätt å belåten går jag för att byta till pyjamas och ha en mystund framför datorn. Då förstår ni, får sonen en idé om att nu skall här ut och promeneras. Efter mörkrets inbrott tycker han inte att mamma skall gå ut ensam. Han vet inte om att jag stod med ena benet  i pyjamsen redan och jag svarar honom glatt: Jamen va kul, vi går en promenad, det är nog bara nyttigt. Tjopp, på med kläderna igen och iväg. Det blev en dryg halvtimmes promenad, inte så länge men skönt!! Lagom kallt ute och skönt att ha med sig en bodyguard!! Sonen flyttade sig inte ens för cykeldårarna här på Porsön dom fick vika åt sidan eller sakta ner. Bra gjort!!!! Det ÄR faktiskt en GÅNG och CYKELVÄG, men cyklisterna tror att stråken är enbart till för dom!
 
Nå nu, vid andra försöket är jag så i min jamas och skall strax stämma träff med John Blund och i morgon är en ny arbetsdag...
 
Godnatt alla!
 

melano.blogg.se
2013-01-23 @ 13:21:44
URL: http://melano.blogg.se/

gulliga dalle :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0