Fredagskaos!

Ja vad säger man om denna dag. Gick i och för sig ganska bra nästan hela dan tills jag skulle iväg och byta jobbtelefon. Min tjorvar och låser sig hela tiden så jag hade anmält mig för en ny telefon.  Ca 30 minuter innan jag slutar så åker jag iväg till Stadshuset och skall hämta ut mobilen. Sätter i pengar för parkeringsavgift och går in. Givetvis har telesupport flyttat långt ner i källaren men jag hittar till slut. Men mobilen skulle jag förståss hämta från Förvaltningshuset inte Stadshuset. Lite irritation kände jag då jag är så korkad och tankspridd ibland. Men en stationär telefon fick jag i alla fall, så halva jobbet var ju gjort.
 
Väl framme vid förvaltningshuset så får jag ingen parkering. Tjuvparkerar nära porten och springer in. Givetvis var det inte så enkelt och framför allt skulle det inte gå så fort, inser jag ganska snabbt. Tror alla tänkte som jag, jag tar det innan jag slutar för helgen!
 
Rummet hade tre stationer som man skulle igenom. I den första kollades beställning och inlämning av den gamla mobilen. Nästa person lämnade ut den nya och till sist installeras program som vi "behöver". Efter ca 10 minuters orolig väntan och kikande efter lapplisa så är det då min tur. Inser när jag kommer fram till första killen som jag skall få mobilen av att jag inte kan mitt mobilnummer. Har ju mobil anknytning, vem behöver då lära sig ett mobilnummer utantill, tycker jag då förståss!. Men si sånt straffar sig. Nå killen hade då den goda uppfostran att han fixar fram mitt nummer på den beställningslista jag skickat in tidigare..
 
Sagt å gjort, dom "dödar "min nuvarande mobil och tjejen i andra stolen byter simkort när jag inser förtvivlat att jag har ingen PINkod heller!!! Jag har ju fusklappen på mitt kontor som ligger på andra sidan stan. Svetten lackar och jag säger att jag måste få tänka. Högt säger jag: Men jag måste gå ut å flytta bilen jag får böter!! *skrattar högt* 
 
Tänker så det knakar och kommer på att har jag tur så är någon av mina kollegor kvar, men nummren till dom är ju i mobilen och ingen kod!!! Efter några minuter, efter det att jag flyttat bilen kommer jag på: Ring växeln med din privata mobil människa!
 
Puuuhhhhh, nu svettas jag ordentligt men Camilla, du är underbar!!!, svarar som tur är. Jag dirigerar henne till mitt kontor och till  min fusklapp. Suckar nästan högt av lättnad. Nu var det värsta över. Fick vänta en stund till, innan alla installationer, som jag inte ens vet hur man använder, var gjorda. Givetvis var det också strul med fel nummer som jag var kopplad på osv, osv
 
Kom iväg till slut och upptäcker att jag måste tanka bilen för jag jag hade i princip hade soppatorsk. Nästa steg var att åka till ICA på Porsön för att hämta ut ett paket, mina efterlängtade täckbyxor. Å så helghandling. Fick hjärnsläpp så det blev bara en gräddost!! hahahhahaha
 
Sätter gräddosten i en av mina väskor som jag hade i framsätet, som givetvis tippar omkull. Ähhh, tänkte jag den får ligga så till jag är hemma. Kroppen värkte så det sved i skinnet när jag äntligen var hemma. Kliver ur bilen, sätter i motorvärmarsladden och öppnar passargerardörren för att ta ut mitt pick å pack. Vad tror ni händer då!!!!!!
 
Jo, osten ramlar ur bilen, rullar ner UNDER bilen förståss. Lite bucklig parkeringsplats jag har pga av dålig skottning. Då ni kära vänner svettades jag inte nå mer, jag var gråtfärdig. En skiiiiit ost!! Men snålheten tog över, kan ju inte lämna en så dyr ost under bilen fast jag hade god lust att göra det. Tar ut bilsopen och ställer mig på alla fyra för att försöka få tag i osten, först på ena sidan av bilen sedan på den andra. Tror ni det funka, nääääääää.
 
Alltså hade jag haft något huvud kvar denna fredag eftermiddag hade jag givetvis bara backat ut bilen direkt en bit och plockat upp osten, men så långt räckte inte förståndet förrän jag krypit omkring en stund. Tur det har börjat mörkna så ingen såg mig. 
 
Men slutet gott alltid gott. Nu är hemma med både ny mobil, fast telefon, täckbyxor och en gräddost. Det var inte så illa va???
 
Ha en bra helg alla
 
 
Min gräddost




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0