Pälsvård

Med tre pudlar har man händerna fulla hela tiden om man fungerar som jag gör. Badning minst en gång i veckan, borsta och karda, gå igenom någon hund varje dag. Kloklippning ca en gång i veckan, tottning och tandborstning i princip varje kväll. Det är som att ha småbarn igen. 
 
Jag gillar förståss och pyssla om mina hundar och gillar man inte pälsvård kanske inte pudel är ett bra val. Det går förståss att ha dom nerklippta men mina två som ställs ut kräver sitt. För mig är det lite terapi och stå och putsa på en hund, kanske mig det är fel på...hahah. Jag står och filosoferar över livet och är glad över mina småkläppar.
 
Mina hundar har i princip fri tillgång till hela lägenheten och då är det trevligt med något så när rena hundar. Är det regn och slask är det en omgång i duschen innan dom kan släppas fri här inne, annars är hela lägenheten som ett grustag. Det är ändå värt det för det är hur roligt som helst att kunna dom spinga lös och riktigt få rusa av sig. Dom har tyvärr en matte som inte är lika snabb i tassarna så av denna anledning längtar vi verkligen efter snö, betydligt enklare under den tiden. 
 
En valp i huset gör att det är full rulle. Men ger även merjobb när det gäller pälsvård. Sune älskar och hänga Otto i huvudhåren och öronen, vilket gör att Otto ser lite ovårdad ut mest hela tiden. En timme efter borstning och tottning är det helt ok men när dom röjt här hemma ser Otto ut som en "lorjos" och alla mattor är samlade i ett hörn. Men vad gör det, det är lite liv och rörelse i alla fall. .
 
 
 
Lite bildbevis på "okammad"



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0