Kvalitetstid med barnbarnen

Igårkväll började jag längta såååå efter mina barnbarn, Engla-Li och Maja. Ringde min dotter och sa att dom måste komma med barnen idag. Strax före lunch dök dom upp här hos mig. Vi satt oss ner och planerade vad vi skulle hitta på idag. Köpa lite nytt pyssel hos mommo var nr ett. Lite godis tyckte vi skulle passa bra och sen kika lite på Barnens Hus och göra en önskelista till jul.
 
Innan vi åkte iväg satt vi lite och pratade om varför vi firar jul, att det är Jesu födelse som är det viktiga. Barnen var helt överens som att tomte skulle vi då inte ha på julen, för det är ändå bara mommo, för det vet vi....:)) Jag håller med dom!
 
Jag visade också bilder från systerdotterns blogg från Israel resan som även min son var med på. Den resan var i mångt och mycket en resa i Jesu fotspår. För mig är det viktigt att berätta för mina barn och barnbarn om min tro och varför den är en sån stor trygghet i en så otrygg värld. Jag kan inte tvinga på någon min tro, men jag kan ge dom alternativ. Livets mening är inte för mig utseende, kläder, pengar, statusprylar eller att "bli något". Livet är för mig att leva och dö för Herren. Att vara ett Gudsbarn det är glädje, frihet och frid i hjärtat.
 
Nåväl, vi återgick till världen och vad den erbjöd oss så här en lördag. Iväg och köpte målarböcker, färgpennor och lite annat krims. Godis köpte vi på Candy Corner och passade på att även fika där. Maja noterar plöötsligt: Men mommo du har ju silver i håret!! va coolt...Jo säger jag, silver i håret får man när man blir gammal. Mmm säger hon,  å då dör du snart....heheheh. Underbara barn, okomplicerat. 
 
 
Precis när vi sitter och smaskar i oss ringer min dotter och undrar hur det går. Hon och svärsonen är på Barnens Hus. Tänkt så lämpligt...:) Jag säger till barnen efter en stund att nu går vi över till Barnens Hus och kikar lite. Näääää mommo vi vill åka till dig å äta upp godisen, kommer svaret direkt. Efter en stunds övertalning lyckas jag locka med dom, för jag vet hur lycklig dom blir när dom får träffa sin föräldrar. Sagt och gjort, vi traskar iväg och det första vi möter är förståss mamma och pappa. Lyckan är total!!..Älskade barn
 
Vi strosar omkring en stund och som tur är blir barnen lika fort less som jag att gå på affärer. Godissuget blir för stort och vi åker hem.  Dottern och svärsonen kommer efter ett tag och vi har en liten stund av gemenskap. Jag är så tacksam för mina barn och barnbarn!!
 
 

 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0