En helt vanlig söndag

Jag är glad att jag från barnsben fått lära mig att söndag är en vilodag. en dag i veckan behöver alla stilla sig lite och vila både kropp och själ. Jag har skrotat omkring i morgonrock halva dan. Legat på sängen och vilat en stund. Det enda jag har "jobbat" med är att Ture fick ett bad. Han har nu piggnat till så pass efter infektionen så jag var tvungen att bada honom. Ni kan tro att han njöt av det. 
 
Skall strax börja laga lite mat, bara sonen kommer sig iväg till ICA en sväng. Fattas förståss någon ingrediens när jag kommit på att jag skall göra kassler rulle. Lite lagom omständigt så här på en söndag. 
 
Har också hunnit filosofera över hur det skall gå att börja jobba 75% om en vecka. Känns vissa dagar som att 50% är gott nog. Men nu är det dax att pröva hur mycket min kropp och knopp orkar med. Tror nog att det skall gå bra ändå.
 
Igår kväll fick jag en glad överrakning när Maria ringde och undrade om jag ville följa med till Piteå och bla hälsa på en massa söta pudelvalpar. Självklart ville jag det, hon räddade mig faktiskt från en ensam trist lördagkväll. Jag fick även möjlighet att träffa en person som jag har på min vänlista på Facebook och det var extra roligt. Alltid roligt att få ett ansikte på några av människorna som finns där ute i cyberrymden. Att det också är en person som är i pudelvärden gör ju inte saken sämre. Tack Ilone för världens godaste bullar och underbart söta pudelvalpar!
 

 
 
Ilone
2012-11-18 @ 16:07:38
URL: http://www.vintersaga.wordpress.com

Tack själv för besöket, det var roligt att ses det får bli nån fler gång.
Ha det gott!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0