Pepparkaksbak med barnbarnen

I morse klev jag upp för att förbereda mig för att baka pepparkakor med mina barnbarnen. Har längtat hela veckan efter det. Vid 11 tiden dök dom upp full av förväntat. Barnen hade deg med sig, formar, förkläde och kavel. Vi plockade fram allt vi behövde på köksbordet och så satte vi igång. Vet ni hur kul det är med denna kvalitetstid. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Jag berätta för dom om hur min mamma förberedde julen. Med bak och städ i flera veckor. Jag blev lite nostalgisk och kunde mana fram känslan av förväntan jag hade inför julen. Mamma bakade pepparkakor och bullar och annat smått och gott. Hon gjorde rullader och köttbullar och kvällen före julafton åkte skinkan i ugnen. Sista dagarna före jul städade hon huset och dagen innnan spred sig julefriden i hela vårt hem. Lite julmusik satte extra krydda på förväntningarna. Hur min mamma lyckades få ihop massor av paket till så många barn fattar jag inte. Jag minns då att jag alltid var så nöjd och undrade hur hon prickat så rätt och visste precis vad jag ville ha!? Ni ska veta att vi är 10 barn så det var ingen liten sak att ordna och ställa för henne och just julen minns jag med värme!
 

 
 
 

melano.blogg.se
2012-12-09 @ 08:30:01
URL: http://melano.blogg.se/

sötnosarna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0