Julmat

Igår hade jag en fantastisk matlagningsdag med dottern Mela och hennes väninna Fatima. Nu skulle vi fixa en del av julmaten. Sagt och gjort, iväg till ICA Maxi och inhandla varor. På menyn stod mammas köttbullar och rullader. Alla passade även på att handla lite till sig själv också, så när det var dax för att betala uppstod ett smärre kaos. Ibland måste jag bundra kassabiträden för deras tålamod. Jag tog som vanligt komandot, det är ju inte för inte jag är chef till yrket, Mela började med att plocka upp varor som skulle till julmaten. Efter det började jag plocka upp mina egna varor, drar ICA kortet och precis ringer sonen. Givetvis måste mamma svara. Kassörskan säger att ICA kortet inte registreras och jag skall dra kortet igen. Står som en fån och utbrister: men var är kortet!!! på typ 5 sekunder hade jag ingen aning om vart kortet försvann. Ropar åt Mela att komma och betala, säger åt sonen att jag ringer senare och är hysteriskt full i skratt. Mela tittar på mamma och lyckas låta bli att skaka på huvudet. Givetvis hade jag ju stoppat ner kortet i börsen. Vi fick i alla betalt och draget bonuskortet efter en viss förvirring.
 
Så var det dax för mina varor, funkade betydligt bättre och jag betalar, drar bonuskortet och utbrister: Men jag glömde betala för kassar!! Ähhh det får du bjuda på vi har handlat för över 2000 kr. Nöjda kunder kommer alltid tillbaka!  Fortsätter, men Fatima julpappret är ju mitt. Det dividerar vi om och skrattar gott. Ingen av oss verkar bry sig överhuvudtaget att kön bakom oss växer!!....hahhahaha. Hon svarar att det gör inget hon betalar det. Kostade tio kr en rulle. Kassörskan bara satt och stirrade och nickade jakande. Vad annat kunde hon göra, hon måste ha varit i chock. 
 
Efter många om och men så blev vi i alla fall klar för hemfärd och satte igång med att göra köttfärssmeten. Mela och Fatima rullade i vild förtvivlan medans jag började med rulladerna. Köttbullarna in i ugnen men rullader skall stekas i stekpannan har mamma bestämt. Har ett kort lektion åt dottern hur hon skall göra senare och när hon tar fram allt ur frysen, DAGEN INNNA JULAFTON...:))
 
Mela bara nickar och håller med mammsen så klart. Men är man chef så är man!
 
Bildbevis från gårdagen!
 
 
 
Nu väntar vi bara på att få äta allt gott. Jag skall göra lite sallader och morotslåda sen tror jag nog att ingen kommer att gå hungrig från julbordet!

 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0