Håller det här på att bli en matblogg?

Min allra käraste vän var här idag med sina storpudlar. Jag hjälpte henne med att göra en av dom julfin, den andra får vi ta en annan dag. Å vet ni vad jag gjorde, jo jag skulle ta med lammulls skäret på kroppen och glömmer att byta skär!!! Hade på skäret som jag tar tassar och nos men, så nu har lilla Umisen en fin rand på ryggen, fast man kan tro att det är det senaste pudelsnittet....:)) Typiskt mig men är man virrig så är man. Tur att jag har goda vänner som övertalar mig pm att det gör inget. Hon skall ju inte på utställning. Men vad spelar det för roll, jag vill att dom skall vara presentabla i alla fall....å Uma får inte vara med på bild stackarn, vill inte genera henne!
 
På tal om matblogg. Jag har kommit underfund med att Blå Bands soppor till sådana dagar när man inte har en aning om vad man skall äta, är toppen. Idag blev det räksoppa som jag hottade upp med färska räkor. Busenkelt, gott och snabbt. Deras kycklingsoppa med ädelost funkar den med. Det värmer gott i magen och med en smörgås med ost så blir man mätt. Så nu vet ni, soppa om ni bara för allt i livet inte vet vad ni skall äta, eller inspirationen tryter!
 

 
 
 
 
 
 
Fatima
2012-12-18 @ 21:01:11
URL: http://www.mina-prinsar.com

Härligt att få läsa din blogg Gunilla :) Vad gott det ser ut. På tal om att frisera pudlarna, du vill inte ta och fixa mitt hår??

Inger Thurfjell
2012-12-19 @ 00:35:33

Men älskade vännen, Uma som blev så fin. Hon ser ut som en pudeltjej och till julafton ska jag sätta rosa rosetter i öronen på henne.
Hon är ju sötast framifrån. Jag ska sätta in en bild på henne så att inte baken syns. Och som du sa så växer håret ut. Vilken tur va!!!

Kram på dig/inger




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0