Första advent

Idag, första advent har jag fått ha mina barnbarn hos mig. Vi skjutsade deras mamma på jobbet och åkte sedan och köpte lite adventsfika. Lussebullar, pepparkakor och julmust. Till pepparkakorna hade vi också lite ädelost. Barnen tyckte jättemycket om det och vi hade en mysig stund. Vi sjöng Stilla natt och Nu tändas tusen juleljus och pratade lite om varför man firar jul. Advent är väntas tider fram till Jesus föds. Barnen konstaterade även att mommo sjöng inte så dåligt...:))
 
För en stund sedan kom pappa Mattias och hämtade sina flickor. Vi bjöd  också honom på lite fika och satt och pratade lite hund. Jag och Mattias har du det gemensamma intresset...:))
 
Nu har lugnet lagt sig igen, mommo vid datorn och tre hundar runt fötterna som sover en stund innan maten. Tror jag skall göra samma lika, lägga mig på rygg en stund!
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0