En välsignad jul

Vilken rolig julaftorn vi hade. Jag och mina söner åkte till dottern och hennes familj för att fira julen. Där var även Fatima med familj, så roligt. Efter ett tag kom min väninna Anki virsande. Hon gick förståss in i fel dörr och hälsade God Jul till dotterns grannar innan hon upptäckte att hon gått fel. Grannarna såg dock nöjda ut i alla fall där dom satt i godan ro och åt sin julmiddag.
 
Melas fantastiska man hade förberett det mesta när vi kom, vacker dukning, maten så gott som klar så det var lite småpyssel kvar. Som att skära upp skinkan och laxen, det tog min äldsta son hand om. Karlarna i köket och kvinnorna sladdrande i vardagsrummet. Sprang omkring och fotade alla och envar..:))
 
Vi satt oss till bords och åt en underbart god middag. Mommo hade överträffat sig själv igen med köttbullarna och rulladerna. Allt var perfekt, det enda var att vi orkadde inte äta så mycket som vi ville så middagen fortsätter idag hos mig. Efter maten satt vi oss ner en stund och pratade om allt och ingenting. Efter en stund tog mommo komandot och sa till att det var dax för julklappsutdelning. Mommos älskade barnbarn var så duktiga, inte en enda gång gnällde dom om paketen, väntade tålmodigt tills det var dax!
 
Flickorna tror inte på tomten nå mer för det är mommo, för det vet dom. Såg min kjol och strumpor förra året så nu var det kört. Lika så bra det. Dom var lika glad ändå när dom tillsammans fick dela ut klappar till alla. Vi var tio stycken så det blev en del.
 
Efter julklappsutdelningen var det dax för kaffe och fika. Dottern är en hejjare på att göra gofika. Jag var så proppmätt så jag nästan kvamnade så det blev inte så mycket fika för mig, får ta det en annan dag. Vi har också som tradition att åka till min syster på julaftonskväll och det gjorde jag i alla fall. Resten av gänget var för trötta. Anki följde med mig och vi  hade en så trevlig kväll hos syster yster. Där var min systers mans föräldrar från Iran, en kille från Afganistan och min systers man är stödperson för. Han är så ung då han kommit till Sverige som flykting så han behöver någon vuxen förebild och någon som stöttar honom.
 
Jag kände mig risig hela dan igår men preparerade mig med lite piller. Alla har varit sjuka utom jag så jag kunde till slut inte värja mig från alla bacillet. När alla tillfrisknat så var det min tur. Men de gör inget, jag klarade julafton i alla fall!
 
Här kommer ett lite bildregn från gårdagen
 

 









God fortsättning !
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0