Brödbaket färdigt!

Efter flera timmar är jag så äntligen klar med baket av Farmors och mammas bröd! Detta bröd bakade mamma hur mycket som helst av varje jul. Och goda traditioner skall man ju inte bryta. Det låg på min dotters lott att baka men hon blev sjuk stackarn,  så tomtemor hppade in och fixade det. Till min hjälp hade jag mina söner som knådade degen. Assistenten har min dotter fått ta över och jag tycker det är enklare och knåda för hand. Vet inte om mina söner samtycker men tror inte ens jag frågade.
 
Jag och äldsta sonen åkte ut till storheden för att handla, blev inte gjort igår som planerat. Jag har bara två händer och ett huvud så jag hann inte riktigt med igår. Nåväl det gick ganska fort och inte speciellt lång kö men kallt, - 29 ute o ch det bara knakade i bilen. Hem i ett huj och satt igång med baket direkt. Fem timmar tog det ungefär så nu är mor i huset ganska slut i kroppen. Lägger mig nog raklång resten av kvällen!
 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0