Blomkåls och Potatissoppa

Hörrni! 
 
Det gick riktigt bra idag. Första dagen på 75% . Ja förutom det som inte funkar då förståss...:)) Tiden rinner bara iväg och det är väl förståss ett tecken på, att på mitt jobb behöver man inte sitta och rulla tummarna. Det är alltid något som händer. Inte en dag är den andra lik. Det är väl det som trots allt gör att jobbet är roligt.
 
Jag har ju tidigare skrivit om hur dålig jag blivit på att laga mat. På jobbet fuskar jag och köper från restaurangen, men hemma har jag kommit på att Blå bands olika soppor är fantastiskt goda. Räksoppa med extra räkor i, kyckling och ädelost och idag Blomkåls och Potatis soppa. Till det en rostad smörgås av något grovt bröd med en ostskiva på. Åså ett glas vatten också...mums. Landar mjukt i magen, värmer gott efter en promenad i - 13 grader.
 
Nu, dax för en snus, mandarin och ryggläge en stund!!
 
 

melano.blogg.se
2012-12-03 @ 18:49:53
URL: http://melano.blogg.se/

haha, matbilden. Du börjar bli en riktig bloggare nu ;)

Svar: Ja man kan ju låssas i alla fall...:))
Gunilla Lampa

melano.blogg.se
2012-12-03 @ 21:06:17
URL: http://melano.blogg.se/

hoppsan va fint du fått de på bloggen!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0