Tre Rätters Nyårsmiddag

Idag har jag överträffat mig själv med att laga en tre rätters middag till mina pojkar och mig själv förståss. Helt fantastiskt roligt att stå vid spisen när man har tid. Trots att jag var sent uppe, typ 03:00 inatt så var jag uppe med tuppen. Skrev matlista och kollade vad som behövdes handla. Iväg på Kvantum och där var det nästan folktomt. Tror det är första gången sen jag flyttade till Luleå -98 som jag kunde stå och välja kassa. Tanterna i kassorna satt och titta och såg ut att tänka, ta mig , ta mig så jag har nåt att göra :))
 
Sist iväg och köpa snus å så hem och sätta igång. Förrätt, varmrätt och efterätt, å inge fusk här. Allt skall vara "homemade by mamma". Alltså jag minns inte när sist jag kände sån glädje att stå vid spisen. Kanske för att jag visste hur mycket mina söner skulle uppskatta maten.
 
 

 
Till förrätt blev det toast med laxröra
 
 
Älgsteken i grytan
 
 
Älgsteken på tallriken, tog den dock in på 2000 - talet med ugnstekt potatis istället för kokt
 
 
Efterrätten blev vanilj pannacotta med färska hallon och blåbär
 
 
 
Jag tror det blev succé :)
 
 
Anonym
2015-01-01 @ 19:47:59

Åhhh smakade säkert utsökt 😋

Anki
2015-01-02 @ 09:14:13

Det var ju helt fantastisk vad fint och mysigt och gott såg det oxå ut :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0