Min dag

Idag har jag och mina vovvar bara tagit det lugnt. Hade tänkt åka ut till storheden och köpa ett par hörlurar som jag glömde tidigare. Men det fanns ingen ork. Tog en frisk promenad med hundarna istället  för att klarna huvudet. 
 
När vi kom hem började jag fundera på mat och stod och kollade i frysen. Huller om buller låg allting där. Näää tänkte jag, nu rensar jag ur den. Sagt och gjort, å det ni vad jag hittade, jo en bit oxfilé. Lyckan var total. Tog fram köttet på tining och och det började vattna sig i munnen bara av synen. Har längtat efter en riktigt god köttbit länge :)
 
Där det tinat upp så det dög i mina ögon, en kock skulle fått fnatt, bestämde jag mig för att göra pepparbiff. Efter konstens alla regler fixade jag det och satt så till bords för att njuta av maten.
 
Första tuggan smakade gudomligt och jag satt och tänkte att jag har nog det bra trots allt. Då hände det, jag svalde och där satt köttbiten fast i halsen. Ägnade en mikrosekund till att övertala mig själv att inte få panik. Nu Nilla tar vi det lugnt här. Ingen Dalle som kan rädda mammsen nu inte. Svalde och svalde flera gånger men köttbiten satt där den satt. Kunde inte riktigt tänka klart men till slut kopplade det så pass att jag kracksade till och kände att det lossnade lite. Började svälja igen och efter några försök till kände jag hur den for rätt och jag kunde andas ut. Det var nära ögat.
 
Hmmm sa jag till mig själv, det var till att vara glupsk, tugga ur mun männsika innan du sväljer!!
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0