Världens bästa Ture

Pudlar är smarta bara så ni vet. Ture min äldsta har jag aldrig lärt några konster utan han ser på matte å konstaterar att han måste lära sig bara av mitt beteende. 
 
Så när vattenskålen ibland är tom och jag inte har märkt det så står han å sparkar i den den tills jag kommer och blänger med onda ögat, vilket slarv matte ser det ut som om han vill säga.
 
När han står och krafsar och vill ut så har ju matte , efter fyra barn, lärt sig att slå dövörat till. Så då går han  sonika till min golvlampa av papper och börjar krafsa på den. För si då reagerar matte med: men riv inte sönder lampan!! Å fattar att han vill ut
 
Å det bästa av allt, för en stund sedan så satt jag ochfumlade med en tub voltaren salva och tappar givetvis korken under sängen. Ture låg i sängen och jag försökte få få Otto eller Sune att ta korken under sängen, men icke. Annars är dom minsann snabb och stjäla det mesta och springa iväg med den. Ture kliver upp, stärcker på sig å hoppar ner från sängen, kryper under sängen och kommer fram till mig med korken!!!
 
Den hunden måste man bara älska, han fattar, verkar det som att matte har inte ännu kommit så lång så hon kan krypa efter saker själv. Egentligen borde jag börja träna honom till hjälpreda, absolut!
 
 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0