JULEFRID

Har verkligen tagit det lugnt under två dagar. Inte stressat upp mig över alla kartonger och oredan här hemma. Damm råttorna har jagat mig men jag har bara leende gått förbi dom. Jag försöker verkligen tänja på mitt tålamod, å det är bara nyttigt!

Men från och med i morgon då är det två dagars fullt ös. Flytten blir på Torsdag och allt skall vara klart då. Hur jag skall lyckas med det ser nästan omöjligt ut i dagsläget. Men jag har gjort det förut och jag kan vara nog så effektiv när jag sätter den sidan till.

Julen har varit så skön detta år. Förberedelserna tog dottern hand om. På julafton var vi hos dotter med familj jag och mina söner. Jag fick den stora äran att vara tomte i år igen, men det var nog ingen större hit. Tänkte inte på att mina fula randiga stumpor avslöjade mig. Barn är inte dumma men snälla, för dom höll masken hela tiden och ville inte såra mommos känlsor. När jag går ut från rummet så hör jag dom viska till mamma: vi såg att de var mommo!..:)) sötnosar

Juldagen tillbringade jag i princip hela dan ensam, skönt och fridfullt. På eftermiddagen tittade bästa pudel Åsa förbi, hon kommer att få kallas så i evigheter hehehehe. Skall förklara: jag träffade Åsa, som jag inte visste vad hon hette då förståss, under mina hundpromenader runt udden där jag bor. Hon hade också en svart dvärgpudel och som pudelägare blir man ju överlycklig när man träffar någon annan pudel ägare. Vi började prata med varann, vilket vi är väldigt bra på bägge två, att prata alltså. En dag började vi prata om klippning av hundar då jag rakat Tures nos som hon tyckte var bra och jag var mindre nöjd med. Det resulterade i att hon ville köpa rakmaskinen. Vi bytte telefonnummer med varann och i min mobil blev hon Pudel Åsa så jag skulle fatta vem som ringde när det blev aktuellt. Så då vet ni den historien. Jag är urusel på namn nämligen och skall känna någon ett tag innan jag lär mig för och efternamn. Så jag måste koppla ihop person med något för att veta vem det är. Så  i min mobil kan det se ut ungefär så här: Åsa Pudel, Maria Hundbur, Maria Frisör, Trim Linda osv osv....vi har alla våra knep för att sortera vår vardag.

Så nu lär det bli glest i denna blogg, vilket det kan bli i alla fall. Hittar liksom ingen röd tråd för denna blogg men det kanske kommer. Nåväl jag vet ju inte när jag får igång mitt internet i nya lägenheten, det kan funka direkt eller strula så det tar någon dag. Kommer inte ha tid heller för att sitta och skriva så jag säger hej till publiken och återkommer.

Hej Hej Hej!!!



Mela
2012-01-18 @ 11:27:47
URL: http://melano.webblogg.se/

Du har en blogaward att hämta hos mig ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0