Fota hundar

Jag är ingen bra fotograf men bilderna brukar ju fånga objektet något så när i alla fall. Men att fota mina hundar är inte lätt vill jag lova. Jag försöker muta med godis, visa tecken, låta helknäpp med alla möjliga oljud för att få dom att stanna upp bara ett ögonblick i alla all men nej, det är bara hopplöst!
 
Var lite fyndig en dag, trodde jag och tog vovvarna i famnen framför min dator som har en webbkamera. Uppdaterar mig själv där ett par gånger i halvåret föressten. Sagt och gjort upp i famnen och plockade fram ett spel på facebbook. Det hoppar å rör sig så jag trodde i min enfald att det skulle fånga deras intresse för ett par sekunder i alla fall. Men nääää, dom klättrar och kliver. Skall slicka mig i örat, näsan eller på kinden, eller så blir dom sur och morrar för att få bättre plats i mattes knä...jag ger upp!! Läggar ut två kort som bevis här under.
 
I morse var det - 21 när jag kom ut, kan ni fatta!!?? Idag blev det ingen promenad utan en hund åkte i badet och blev klippt. Efter det gick jag å la mig ner och lurade iväg en halvtimme. Tänk om jag skulle kunna somna så där snabbt på kvällen också, de vore perfekt. Men si det går  inte, ligger och snurrar och snurrar hur länge som helst..nu skall jag facebooka en stund!
 
 

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0