Misslyckad igen

I dessa tider skall man ju vara  så karaktärsfast och leva så sunt så man kräks. Helst då för att leva till typ 100 år. Men jag misslyckas hela tiden, kanske för att jag har dålig karaktär och vet inte om jag har lust å bli 100 år heller för den delen. 
 
Under julen så bestämde jag mig för att dra in på allt onyttigt i alla fall och försöka vara som alla andra och inte tjalle tvärvigg hela tiden. Dessutom så skulle det ju inte göra ont och bli av med ett å annat kilo för jag kan ju försöka bli 70 i alla fall. Det har gått si så där, lite choklad ibland och påse chips efter jul har det blivit och säkert nåt annat  också som jag förtränkt. Jag har promenerat nästan varje dag så det skall jag väl ha en eloge för och idag blev det nästan en timme. 
 
Men så plötsligt händer det! Suuuuuuuget blev övermäktigt och jag slarvade ihop hast bullar. Vet ni vad gott det är med iskall mjölk?? Precis vad jag behövde idag och får väl nöjja mig med att bli bara 69 då!
 
Jag tror jag tar en till!
 
 

Laila Forsberg
2015-06-16 @ 15:00:11

Hej Nilla, halkade in på din blogg när jag drabbades av en kraftig längtan efter min gamla släktings "busbullar" som hon kallade dom :)Dom på bilden ser verkligen ut som dom som hon gjorde, och det skulle vara fantastiskt om du vill dela med dig av receptet så jag får försöka mig på ett bak:)
Mvh Laila

Svar: just nuHär kommer receptet250 g smör
2 glas mjölk
3 glas socker
3 tsk bakpulver
ca 15 dl mjöl

grädda på 275 grader

OBS; använd samma glas till alla måtten tex ett dricksglas
De är svårt med mjölet , degen skall inte rinna men inte för hård så testa dig fram
Nilla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0