Tovmonster

Nu har Herrman börjat tova och det med besked. Nacken är en enda tolla av hår å tovor. Ture älskar och busa med Herrman och bita och tugga han i nacken. Ni som har pudlar vet hur det ser ut efter ett tag. Har nu sista veckorna inför jul tagit in extra hundar för att hinna göra så många som möjligt julfina. Så idag tog jag 5 st och när jag kommer hem så har jag mitt lilla tovmonster att ta itu med. 40 minuter tog det att borsta, karda , tova ur och totta (snodda) om Herrman. Sen ytterligare 20 minuter och borsta igenom dom 2 andra som tack och lov är nerklippta. 
 
Så är et när man skaffar sig jobb. Ibland är jag hur less som helst på mina egna men sen gör dom något roligt eller gulligt å då är jag glad att jag har dom. Så dom skrotar nog på här hos mig så länge dom lever, mina sockergryn!
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0