Semesterfunderingar

Sex dagar har redan passerat av min ledighet och jag njuter i fulla drag. Varit ute med hundarna varje dag trots kylan. Dom vill trippa på tårna till att börja med med, men efter en stund släpper dom loss och bara njuter av att få springa lös. Deras matte är ju inte så snabb i sina tassar så det blir för tråkigt :)
 
Julafton var jag tillsammans med barn och barnbarn men sen har jag tillbringat resten av helgen ensam. Ganska skönt faktiskt. Sitter och flurar på vad jag skall göra härnäst. Jag skall läsa, se filmer jag velat se och framför allt ta en power nap på dagarna. Jag har ju nåt den åldern då det är tillåtet. Har tagit fram mitt staffli från förrådet och nu står den här och väntar på mig. Skall försöka börja måla nu när allt kan stå framme. Har gjort tidigare försök men det blir för mycket jobb runt omkring med att plocka fram och plocka bort allting. Nu har jag ju yta när jag bor ensam och kan ha det precis hur jag vill.
 
Det värsta vemodet efter yngsta sonens flytt börjar släppa taget om mammahjärtat så det kommer nog bli bra det här. Alla barnen bor ju nära mig än så länge, så det känns bra.
 
I morgon skall vi fira en 50- åring och det är ju alltid roligt med lite fest. Det får mig också inse hur fort tiden har gått och vi alla snart passerat kanske mer än halva livet. Jag har tack och lov aldrig lidit av någon åldersnoja. Allt har sin tid, och alla tider har sin tjusning. Jag tror bestämt jag ser fram emot och bli gammal och klok!
 
 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0