Märklig morgon

Vaknade i morse med känslan: Å så var den här dagen förstörd. Anledningen var ont i nacken, ont i ryggen och huvudvärk. Stapplade till toaletten med körsång från 3 pudlar som inte har lärt sig vad vänta är. Det är NU NU NU när dom skall ha något, (får börja jobba på det)
Givetvis var jag ilsken redan efter några minuter, mitt tålamod som jag jobbat på sen barnsben är som borta nu för tiden. Går från noll till 100 direkt. Det låter bara ra ta ta när propparna brinner. 
 
Nåväl tog mig samman och släppte ut hundarna, satt på kaffe och gick för att ge mat åt hundarna. Tänkte att jag tänder ljusen i fönstren innan, mina fina ljusstakar som jag köpt för bara nån dryg vecka sena. Tror ni inte att ena ljusstaken var som död, inte så mycket som en blinkning ens. Håren började resa sig i nacken av irritation, vad gör jag nu då. Måste jag verkligen åka och byta den, näääää jag orkar inte !!!!
 
Hundarna orkar givetvis inte vänta på maten, hoppar och gnäller och jag hotar dom högt med att det blir Blocket nästa. Otto tittar på med mig med sina sorgsna ögon och jag säger högt:
 
NI fattar väl att jag bara skojar!!?? men matte är suuuuur å ont har jag överallt å ja typ nåt sånt babbel. Dom tittar på mig hela tiden som jag skulle haft en skruv lös, vilket jag förmodligen hade just då.
Dom fick sin mat och tystnaden la sig. Jag går till datorn och slår på lampan på fönsterbrädan, den knastar till och mörkret lägger sig igen. Jag tror jag blir tokig på allt som går sönder hela tiden. Skit i det då säger jag högt och ger upp. Ingen ide å vara arg, det hjälper inte ett dyft. 
 
Det går ca 10 minuter så rasslar det  till på fönsterbrädan och lampan börjar lysa??!.  Det är nå skumt på gång här , säger jag och flinar för mig själv. Mitt i allt kommer jag på att min väninna på andra sidan gatan kanske har en adapter som passar till ljusstaken i köksfönstret. Ringer henne å visst har hon det som vi tror kan passa. Hon kommer efter ett tag och testar å givetvis funkade inte det. Ingrid säger att testa adaptern från andra staken men si det funkade inte. Ähh jag skiter i det här får åka å byta i morgon, idag orkar jag inte röra en fena. Sätter tillbaka adaptern och trycker den i kontakten å Ingrid utropar. den funkar!!!
 
Jag säger högt: rör ingenting, andas inte!!! å vi skrattar gott.
 
Det är som tjall på linjen här idag!!
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0