Jag och mina små egenheter

Ibland måste jag skratta för mig själv åt mina små egenheter och hur jag kan vara fäst vid små saker. Igår jag var jag på COOP och handlade och hittade en golvlampa som jag kan ha vid fotöljen där jag sitter och läser eller handarbetar. Jag öppnad kartongen med saxen , för som vanligt är dom ju inbrottssäkra med tejp hur många varv som helst. Monterade ihop lampan och var hur nöjd som helst.
 
Senare på kvällen behövde jag saxen igen, minns inte varför, fast de var igår, spelar ingen roll för det var inte poängen. Börjar söka den överallt och hittar inte!! Min fina lila sax som jag haft nu i snart 20 år och som tjänat mig så bra. Börjar gå igenom när jag haft den och det var ju bara för några timmar sen. Kartongen som lampan var i hade jag givetvis fört till soprummet redan. Å då går det upp för mig att där måste saxen vara. Börjar köpslå med mig själv, ska jag verkligen gå ut halv tolv på natten i pyjamas å till soprummet för en sax???näääääää den får vara, jag kollar på morgonen. Strunt i den saxen du kan ju köpa en ny. Nää men det är ju min sax som jag haft så länge! Men tänk om jag möter sopgubbarna när jag skall iväg på morgonen och dom har preciiiis tömt containern i sopbilen. Nää sagt å gjort, hoppar i skorna med pyjamasen å täckjackan traskar jag iväg till soprummet och visst låg den där så fint i kartongen och väntade. Glad i hågen traskade jag in igen och hängde den under köksskåpen och var så nöjd så nöjd att jag hämtade den, den bor ju hos mig! Min fina lila sax :)
 
 
 

Anki
2014-12-09 @ 06:49:32

Ja du det där är lika med mig oxå !! Man får ett gott skratt till sig själv <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0