Arbetet

Idag rusade timmarna iväg och vips hade jag klippt 4 hundar. I regel tar jag 4 hundar per dag men det händer att jag hinner med 5 st. Jag klipper och trimmar i princip dom flesta raser. Badar gör jag också om kunden så önskar.  Då är jag ganska slut när jag kommer hem. Man kan tycka att det inte är så mycket men det känns i kroppen och knoppen vill jag lova.
 
Jag är också inte alls bra på att ta raster. Bokar inte in det heller utan kör i ett. Lyfter ner en hund och lyfter upp nästa på trimbordet. Ungefär så ser det ut. Det tror jag dock att jag måste ändra på. Åtminstone boka in en kvarts kafffepaus. Min kollega kokar oftast kaffet, å jag diskar, men mitt kaffe hinner för det mesta bli kallt och jag sveper det i några klunkar. Ingen njutning precis. Nå, det är ju självförvållat.
 
Nu börjar jag längta till min julledighet. Har jobbat hela sommaren också och bara haft lite strö dagar ledigt här och där, så en längre sammanhängande ledigthet är på sin plats. I mitten eller slutet på februari brukar högsäsongen börja och då kör jag hårt på jobbet 3-4 månader. Varje år tänker  jag att i sommar skall jag vara ledig, men när den kommer så tänker jag, ähhh spelar roll jag kan jobba gör ju ändå ingenting. Få se hur det blir till nästa sommar då :)
 
Postar här några axplock på dom hundar jag klippt.
 
 
 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0