full rulle

dagarna bara rusar förbi och jag har händerna fulla hela tiden. på dagarna fixar jag andras hundar och på kvällarna har jag massor med projekt på gång. förrådet blev klart ikväll, skruvade upp konsoller och satt upp hyllor så inte allt skrot behöver ligga runt golvet så man inte hittar något. 
 
i morgon skall jag börja riva i toaletten. det fanns en arbetsbänk ditsatt av förra hyresgästen som jag först tyckte kunde vara bra att ha, men nu skall den ut. också ett samlingställe för all sköns smörja man samlar på sig. lurar mig att lämna den vikna tvätten där till råga på allt..hmmm,,nä ut med den å in med ett skåp där jag får plats med lite lukta gott,,,,hemma skall det städas och bytas lite gardiner. sovrummet skall få en mörkläggningsgardin och hundrummet skall bli mitt kontor. å mitt i allt detta skall man laga mat åxå, önskar jag hade en kock...
 
sen är det dax för min lilla tomtplätt. sonens bildäck skall väck, punkt slut. istället skall det bli en skön och vacker grön oas, där jag kan sitta och njuta av morgonkaffet. 
 
hundarna skall åxå ha sitt, tenderar lite skomakarns barn just nu. jag har slarvat lite med våra promenader som både jag och dom behöver så jag får skärpa till mig, eller hur.
 
men vet ni, just nu är det gott att leva, jag är så nöjd och tacksam för det jag har just nu...
en dag i sänder
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0