Lite uppdatering

Min dotter har rätt, här händer det inte så mycket igen men hon valde ändå att ge mig lite uppmuntran. Så jag får skärpa till mig lite. Flytten tog musten ur mig och på det en riktigt influensa som inte är någon hit i min ålder. Man blir liksom helt orkeslös. Har jobbat första veckan och är ganska trött så jag har inte orkat skriva något.

Idag fyller jag dock år och blev uppvaktad av barn och barnbarn plus svärson. Dom är så gulliga med mig så jag blir helt rörd. Tårta, belgisk choklad och en stor blombukett. Underbart. Anki lagade en god middag som i ett nafs. Kunde inte bli bättre.

På facebook fick jag en fantastisk dikt av en personal:


Gud gav en gåva till världen när du föddes,
en person som älskar, vem bryr sig,
som ser en persons behov och fyller den,
som uppmuntrar och lyfter upp människor,
som spenderar energi på annat
snarare än sig själv,
någon som rör vid varje liv du kommer in,
och gör en skillnad i världen,
grund ringar av vänlighet flöde utåt
som varje person du har berört, berör andra.
Din födelsedag förtjänar att bli en nationell helgdag,
eftersom du är en speciell skatt
för allt som du har gjort.
Kan den kärlek DU har visat för andra
komma tillbaka till dig, mångdubblats.
Jag önskar dig den lyckligaste av födelsedagen,
och många, många fler,
så att andra har tid att uppskatta dig
lika mycket som jag gör Grattis vännen på din födelsedag.



Otroligt vackert och värmande och jag erkänner att jag grät en skvätt när jag läste detta. Det kom precis rätt dag och i rätt stund!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0