Hemma några dagar

Är sjuk igen, som vanligt med andra ord. Är helt orkeslös och kroppen vill inte lyda. En förlamande trötthet har tagit stryptag i mig också. Fryser så jag nästan hackar tänder. Så det är nog bara och vila och försöka hämta kraft.

Påskhelgen har varit bland det bästa som hänt sista tiden. Kära syster med barn och två av hennes söners respektive har varit på besök. Totalt har vi sovit 8 st i min lägenhet och det har gått hur bra som helst. Tycker jag i alla fall som fick sova i egen säng. Sällan jag har så mycket besök och det är lika roligt varje gång. Fina samtal som är livgivande. Lördagkväll bjöd äldsta syster på påskbuffe, vilken hit, åt så vi höll på att spricka.

Nu väntar jag bara på att snön skall försvinna så jag får njuta av min nya uteplats och plantera lite blomster. Det är balsam för själen att få påta i jorden och se hur allt blommar.

Nu är det soffan som gäller en stund, skall ta fem minuter innan jag plockar i diskmaskin.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0