Flytt

Nu har jag bestämt mig, jag flyttar ut från stan. Ner från tredje våningen till en större lägenhet på markplan. En hörnlägenhet med stor uteplats både på fram och baksidan. Mina gröna fingar får börja arbeta igen efter 15 år vila och mina hundar kan springa ut direkt från balkongdörren. Tur jag har duktiga söner som fixar en altan och staket åt mig så hundarna kan vara ute.

Jag kommer att sakna min havsutsikt jag har nu men det kan inte få bli avgörande i beslutet vart jag skall bo. Jag klarar inte att gå ut med hundarna på morgonen med min morgonstelhet och till vintern blir det otroligt jobbigt. Jag kan inte tänka mig ett liv utan hund så då får jag flytta istället. Det kommer att bli bra. Allt var jättefint och jag fick tom en diskmaskin på köpet,,,:))

Jag och min väninna sedan barnsben skall prova ett sk "kombo boende". Vi delar alltså på lägenheten och sparar in flera tusen i månaden på det sättet. Vi tycker det är värt ett försök. Vi prövar först i ett år och utvärderar. Funkar det bra så blir det permanent. Hon behåller sin lägenhet under prövotiden utifall att. Det är väl en fin fin idé?

Så i morgon beger jag mig till min nuvarande hyresvärd och säger upp lägenheten och då finns det ingen återvändo.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0