Sista lediga dan

Nu börjar allvaret i morgon. Efter nästan ett års sjukskrivning så skall jag börja jobba igen. Det är med blandade känslor som jag återgår i arbete. Mest känns det roligt att få träffa kollegor och personal men också en viss oro för hur jag kommer att må. Jag har stora besvär på morgonen men stelhet på grund av min sjukdom. Det känns som jag är helt ledbruten och mörbultat dom flesta mornar jag vaknar. Det tar ett par tre timmar innan jag kan röra mig som folk. Nu efter flera års kämpande så har jag liksom ingen energi kvar och försöka låssas som om jag är helt frisk. Jag har en kronisk sjukdom och måste anpassa mitt liv efter det utan att bli min sjukdom. Jag kämpar på och med Guds hjälp och vänners förståelse skall det nog gå bra.

I Lördags fick jag ha mina älskade barnbarn hos mig ett par timmar då deras föräldrar skulle på loppis ute på Arcus. Engla-Li hade fått pärlor av moster till födelsedagspresent så det blev att göra halsband, armband och örhängen. Eventuellt skall jag sköta dom hela helgen igen då deras mamma jobbar och pappa skall åka och hälsa på sina föräldrar och syskon i Finland. Det har han förtjänat att få göra. Han är en fantastisk pappa åt sina flickor och behöver få komma iväg ensam någongång. Det är inte bara mammor som behöver ta igen sig!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0