Pudelvård

Idag har jag ägnat ett tag åt att tova ur min pudel Otto. Han är inne i värsta tovåldern och kräver genomgång av pälsen i snitt varannan dag. Han är lite känslig av sig och piper så fort det nyper till lite så för att göra borstning och pälsvård trevligt så får man ta det lite lugnt. En godis är obligatoriskt efter pälsvården för båda mina hundar. Ture har lärt sig det så han rusar direkt från trimmbordet till hallen och sätter vid skåpet där jag förvarar godis. Han rör inte en fena förrän han har fått det han vill ha. För Otto varvar jag borstning, kammning och lite massage. Så han lägger sig ner och ligger på sidan och smnar nästan efter några månaders träning att koppla av. Det är liksom mera liv i Otto.

Hundlivet är något jag aldrig mer kan vara utan. Så länge jag orkar kommer jag att ha hund och när du en gång har köpt pudel då finns det inga andra alternativ.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0